Thursday 30 July 2009

Hari hari keja..hahaha..

Posted by Hajar Ishak
Dah lepas waktu keja tp masih kat office.Why?Sbb tengah cuba abiskan keja.
Nak alter one of the programming script sbb kata user,outputnya salah..
For those yg pening2 baca apa yg aku tulis ni,abaikan je la..Actually xda beza pun nak balik awal or lambat hari ni sebab sepanjang hari aku 'try and error' tp still x berjaya.
Before I work here,I always think that the government staff or 'badan berkanun' staff kejanya goyang kaki.Tapi bila dah keja,I learn something,Not all the staffs goyang kaki.For IT staff,it's a tough job when you try to provide all the IT services to your company.My superiors semuanya keja keras,sampai ada yang x boleh nak ambik cuti tahunan sebab keja terlalu banyak dan bos x luluskan cuti.They are among the best employees yang aku pernah kenal.Tapi,tak di nafikan memang ada sebilangan kecil yang takes thing for granted.Buat keja ala kadar.Semoga aku x tergolong dalam orang yg bekerja begitu..hehehehe...Keja ni satu amanah kan?huhuhuhu...
Alang-alang dah membebel pasal keja..aku nak cerita perangai sorg budak praktikal kat sini.Yesterday,my Officer asked me to show him how to create a datawindow(buat2 paham je la).Guess what is his answers?"can i complete this game first?"..rupanya masa tu dia tengah main game..sakitnya hati aku..tapi at the end of the day aku guide la gak dia..sbb aku pikir dia student lagi..banyak main..but seriously,betapa kurang kesedarannya dia..He should learn to respect others.
ermm..game yg mana satu yg budak praktikal tu main ha?

Ok..Nak cerita pasal makan plak tadi tengahari makan bihun kungfu kat TTS(Taman Tun Sardon) lagi..sedap sangat..siap bungkus popia goreng bawak balik office..yummmy..
okla..nak balik dah...menyusuri jalan yang sesak menuju ke Teluk Kumbaq..hehehe..daaaaa...

3 comments on "Hari hari keja..hahaha.."

Ayu on 31 July 2009 at 01:44 said...

Hajar... Aku rindu sangat2 nak buat ayat "drive balik Teluk Kumbaq" tu. Bertuah hang.. Enjoy life dengan family k.. ;)

Hajar Ishak on 31 July 2009 at 08:11 said...
This comment has been removed by the author.
Hajar Ishak on 31 July 2009 at 08:49 said...

Tq ayu...teruskan bersabar menghitung hari nak balik Teluk Kumbaq..we're proud to be the girls from teluk kumbaq..hehehe.

Post a Comment

 

My Little Pink Book Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal