Wednesday 5 September 2012

Jalan-Jalan Zoo Negara

Posted by Hajar Ishak
Sepatutnya abah irfan kena outstation ke KL masa Merdeka Holiday last week. Alang-alang dia nak ke KL, aku pun ambik cuti dan join abah irfan ke KL untuk beraya kat rumah kakak aku. Tapi bukan KL la sebenarnya, sebab rumah kakak aku tu, rumah dia dekat area Bandar Teknologi Kajang. Cuma kena melalui KL untuk ke Kajang tu. Kami spend masa cuti dengan menjadi tetamu open house dan bawak budak-budak ke Zoo Negara. Budak 2 orang tu seronok sakan dapat jumpa, kejap main sama-sama, kejap gaduh sama-sama sampai kami tak terlayan.
Bergurau senda dalam kereta (maaf gambar tak clear)
 Zoo negara ni nak masuk tak murah sangat bagi aku, untuk mykad holder, RM20 per adult dan untuk mykid holder,RM 6 per child (3-12 years). Mungkin expenses untuk maintenance zoo ni tinggi kot. Tapi yang baik nya, senior citizen dapat diskaun.
Izz excited tengok giraffe
Yang ni irfan plak yang excited

The elephant
Dalam zoo ni jugak ada tram ride service, kena bayar RM3 per adult untuk mykad holder. Dia akan ada satu stop centre. Lepas tu boleh naik balik dari situ untuk ke pintu masuk semula. Kami naik tram 1 round, pastu boleh pulak rasa tak puas melawat kawasan, kami berjalan balik pusing-pusing zoo tu. Untuk yang datang dengan kids, memang semua pun bawak stroller. Mana la nak larat budak tu nak jalan pusing satu zoo tu kan? Aku pun rasa macam nak semput, apatah lagi la budak-budak tu.
Si Irfan tengah leka tengok singa
'Cat' kata irfan..boleh la..ini big cat..
Bird
Izz pakai tiger head di depan surau

Zoo dah tutup pagar pun kami tak reti-reti nak balik..
 Irfan tak kenal banyak sangat binatang lagi, yang dia kenal cuma fish,bird dengan cat( harimau pun dia panggil cat ). Aku memang nak bawak Irfan melawat zoo lagi next time, yang pasti before his 3rd birthday sebab nak masuk free. Lepas umur 3 tahun dah nak kena bayar. Kedekut bebenor kan?haha..untuk details pasal zoo negara, boleh refer sini!

0 comments on "Jalan-Jalan Zoo Negara"

Post a Comment

 

My Little Pink Book Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal