Thursday 30 August 2012

The Beach

Posted by Hajar Ishak
Kalau ikut plan asal, kami nak ke Pulau Pangkor untuk habiskan Aidilfitri punya holiday. Tapi sebab kereta masih kat klinik, kena cancelled cuti-cuti malaysia ke Pulau Pangkor.
Lagi pulak mak aku duk buat pesanan macam-macam kalau kami pi Pulau Pangkor tu, risau sangat dekat cucu dia, takut kami rendam lama sangat dalam air laut dan takut cucu dia berjemur tengah panas kat Pangkor tu. Bila kami tak jadi ke Pulau Pangkor, mak aku la orang yang paling bahagia.
Tapi sebab dah niat di hati nak kenalkan irfan dengan pantai, kami pun bawak gak dia ke Batu Feringghi. Ambik satu studio suite kat Rainbow Paradise Beach Resort. Siang lepak dekat pantai dan malamnya jalan-jalan ke Batu Feringghi Night Market.
Dia ni semua benda nak gigit tau..
Sebab this is Irfan's first time jumpa dengan pantai, dia tersangat la takut.
Alahaii hero ummi, nak berpeluk ja dengan abah dia. Dia takut bila dengar bunyi ombak. Lansung tak dapat rendam dia dalam air laut. Jalan atas pasir pantai pun dia tak nak. So, mesti ada next visit ke pantai sebab aku tak nak la anak aku takut laut. Nanti tak macho!
Macam anak kanggaroo kan?
Si dia yang takut
Sebab Irfan memang sungguh- sungguh tak nak berendam dalam air laut, kami pun bawak la dia ke swimming pool. Dekat situ boleh pulak dia berendam, siap tak mau naik lagi bila aku angkat dia dari pool tu. Kami come to conclusion, bahawasanya yang mengerikan anak aku adalah bunyi ombak, kalau dia dah biasa dengar mungkin dia dah tak takut. Abah Irfan pulak kept saying yang anak ni mengikut jejak langkah mak dia yang takut laut. Hopefully tak la, aku nak anak aku pandai berenang kat laut macam abah dia...soob..soob..
Muka berlagak sebab dapat main air

0 comments on "The Beach"

Post a Comment

 

My Little Pink Book Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal