Thursday 29 August 2013

My 2nd Experience

Posted by Hajar Ishak
Faheem Yunus dah 3M+, sekarang baru ummi terasa nak cerita pasal kelahiran Faheem. Masuk 39weeks, aku dah tertunggu - tunggu bila adik baby dalam perut nak bagi signal nak keluar melihat dunia.
So,on the day aku kena check up untuk 39weeks tu, aku ambil cuti. Pagi tu aku di serang sakit perut siap cirit-birit, so aku pi check up petang,lepas rasa lega sikit sakit perut.
Nurse yang kat klinik desa tu pun duk tertanya tanya bila la adik baby ni nak keluar.
Tapi lepas check up tu aku dah rasa semacam, bila nak bangun lepas duduk dah ada rasa mcm mild contraction tapi masih buat tak tau sebab boleh tahan lagi. Masih boleh tidur malam tu.
Esok paginya, masa subuh, tengok ada show dah. So, terus ajak AIF pi Maternity Hospital sebab takut jammed nanti susah pulak sebab pagi-pagi weekdays ni memang jammed la jalan nak ke MH tu.
Sampai MH, doktor check, baru 1cm.
Pastu dia bawak pi amik graph jantung baby, tengah tunggu graph siap, tak dak elektrik la pulak kat MH tu. Dah kena ulang balik tunggu graph tu siap.
Lepas tu, gynae masuk tanya aku rasa sakit yang macam mana. Pastu dia mintak aku balik dulu, kalau dah start contraction yang betul-betul baru mai MH balik.
Aku pun dengan hati girang balik ler rumah. AIF pulak p keja macam biasa. Lepas maghrib ja aku dah start rasa contraction yg regular, every 30mins. Sampai pukul 930pm, aku dah tak tertahan sangat, terus siap nak ke MH. Sepanjang perjalanan memang menahan sakit yang teramat.

Kronologi nya
  • Sampai hospital around 1030pm, check dah 4cm
  • Jalan sendiri masuk labor room around 11pm
  • Tunggu nurse pasang alat itu ini sambil duk menahan sakit sebab masa tu dah 8cm
  • 1130pm nurse panggil AEF masuk, tu pun lepas aku yang ingatkan nurse tu pasal husband aku 
  • 1206am  - Alhamdulillah, aku berjaya lahirkan seorang lagi hamba Allah ke dunia. 

Apa yang jadi dalam labor room dari 1130pm sampai la around 0200am, tak mungkin aku lupa kot. Itu harga untuk jadi seorang ibu, so kena hargai ibu sendiri. I love my mom!


Ibu mengandung sarat 9 bulan bersama anak sulungnya

0 comments on "My 2nd Experience"

Post a Comment

 

My Little Pink Book Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal